Burmistrz Łowicza powołał dobrze płatny zespół
Burmistrz Krzysztof Kaliński powołał zespół koordynujący unijny projekt modernizacji oczyszczalni ścieków. Do końca 2019 roku pochłonie ona szacunkowo ponad 86 mln zł, z których prawie 45 mln zł władze miasta pozyskały z Unii Europejskiej.
Najwięcej emocji budzą wydatki osobowe na obsługę unijnego projektu, które łącznie wyniosą 1,7 mln zł, czyli 40 tys. zł miesięcznie przez ok. 3,5 roku modernizacji oczyszczalni podlegającej pod Zakład Usług Komunalnych. Najwięcej, bo 11 tys. zł z tej kwoty miał otrzymywać pełnomocnik ds. realizacji kosztownego projektu tzw. Measure Authorising Officer (MAO). Zgodnie z naszymi zapowiedziami został nim burmistrz Krzysztof Kaliński, który ze względów wizerunkowych zrzekł się z tego wynagrodzenia.
- Pieniądze te zostaną przeznaczone na inne wydatki płacowe związane z obsługą projektu oraz ewentualnymi odwołaniami - informuje włodarz Łowicza.
W skład 14-osobowego zespołu weszli także: Janusz Michalak, dyrektor ZUK jako zastępca pełnomocnika d.s. realizacji projektu (zastępca MAO), szef oczyszczalni ścieków Cezary Kołdziejski jako kierownik jednostki realizującej projekt, naczelnik wydziału pozyskiwania funduszy zewnętrznych Robert Oberman jako asystent MOA, pracownica ZUK Urszula Podleśna jako specjalistka ds. zamówień publicznych i dokumentacji technicznej, Renata Kostrzewa, urzędniczka, która zajmie się sprawozdawczością i rozliczeniem projektu, dwie miejskie prawniczki Katarzyna Kranik - Saleh oraz Jolanta Służalska – Mrożewska, Maria Więckowska, sekretarz miasta, która zajmie się obsługą administracyjno - kadrową, Arkadiusz Podsędek, skarbnik miasta, który będzie koordynował budżetu projektu, jego zastępca Aneta Jakubczak, Sylwia Godos, urzędniczka zajmująca się obsługą płacową, miejski informatyk Dariusz Fabijański oraz sekretarka burmistrza Agnieszka Anyszka w charakterze pomocy kancelaryjnej.
W przyszłym roku w dobrze płatnym zespole znajdzie się także Sławomir Soleniec, który wygrał konkurs na stanowisko specjalisty d.s automatyki w Wydziale Spraw Komunalnych łowickiego ratusza.