Co z dojeżdżającymi do Warszawy po południu?
Pani A. G. nadesłała e-mail w sprawie dojazdów do pracy w Warszawie po południu. Sama jest taką dojeżdżającą i uważa, że kolej zupełnie o takich osobach zapomniała.
Witam serdecznie.
Jestem na świeżo po przeczytaniu kolejnego artykułu na temat dodatkowych autobusów. Bardzo miło, kolejny raz wszyscy dojeżdżający rano do pracy wywalczyli sobie dodatkowy transport ale tak się składa, że ja jestem osobą pracującą w Warszawie(od 20 lat)w systemie zmianowym. Dyżur nocny zaczynam od godz.19 i zaczyna się problem:jak mam dojechać do pracy? Mam bilet miesięczny na pociągi pospieszne, ale nawet gdybym kupowała bilety jednorazowe, dlaczego muszę wychodzić z domu o godz 15:30.Dlaczego nikt nie liczy się z moim czasem? Nie pracujemy tam z własnego wyboru,w Skierniewicach nie ma dla nas pracy. Dlaczego nie mogę podać obiadu dzieciom, jak wrócą po zajęciach bo jestem już w drodze do pracy? Od początku remontu nie zauważa się nas pracujących inaczej a zapewniam, że jest nas liczna grupa (pracownicy PKP, pracownicy ochrony i pielęgniarki). Po jakimś poprzednim peanie z Urzędu Miasta na temat wywalczonych pociągów rano, odezwałam się również meilowo do kancelarii P.Prezydenta- odzewu nie było.Przepraszam bardzo za stylistykę ale po prostu szlak mnie trafia czytając kolejne peany jak dba się o dojeżdżających. A może ok. godz.17 jakiś autobus? A.G.
Odpowiedź:
Zarządca infrastruktury kontynuuje prace modernizacyjne na linii łódzkiej, dzięki którym w 2015 roku czas przejazdu z Łodzi do stolicy skróci się do 70 minut. Oznacza to konieczność dostosowania oferty, czyli liczby i częstotliwości kursowania uruchamianych pociągów do możliwości (przepustowości) linii kolejowej. Poza 12 pociągami z Warszawy do Skierniewic i 11 ze Skierniewic do Warszawy, oferujemy pasażerom korzystanie z nowego rozwiązania, czyli uzupełniającej rozkład komunikacji autobusowej (20 połączeń). Autobusy kursują w godzinach szczytu, kiedy podróżuje najwięcej osób. Po zakończeniu remontu, będziemy mogli zwiększyć liczbę pociągów, jak również zapewnić ich cykliczne kursowanie (bez większych przerw).
Pozdrawiam
Beata Czemerajda
Biuro Komunikacji i PR