Jak zbadać mocne i słabe strony dziecka, by mu pomóc

Czytaj dalej
Katarzyna Borek

Jak zbadać mocne i słabe strony dziecka, by mu pomóc

Katarzyna Borek

Jak zbadać mocne i słabe strony dziecka, by mu pomóc. Co zrobić, gdy uczniowi brakuje motywacji do nauki? Najpierw sprawdź możliwości, potem powtarzajcie wiele razy i pamiętajcie, że nad zadaniami trzeba posiedzieć.

Jak zbadać mocne i słabe strony dziecka?
W samodzielnym przygotowaniu testu sprawdzającego pomocne mogą okazać się zestawy zadań i vademecum, w których poszczególne zagadnienia posegregowane są działami. Warto skontaktować się też z nauczycielem dziecka i wraz z nim dokonać analizy na podstawie ocen ze sprawdzianów i zadań domowych. Dobrym rozwiązaniem jest również zgłoszenie się do jednej z pozaszkolnych placówek oświatowych. Często proponują one nieodpłatną diagnozę kompetencji dziecka i są w stanie opracować na jej podstawie indywidualny program nauczania, który uwzględni predyspozycje danego ucznia. Również przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań mających na celu poprawę ocen z matematyki warto ocenić poziom wiedzy dziecka. Pozwoli to opracować efektywniejszy plan nauki.

Powtarzajcie wiele razy
A matematyka to dziedzina, w której liczy się dokładne poznanie i zrozumienie podstaw. Bez ich znajomości przechodząc do kolejnych zagadnień, dziecko napotka kolejne trudności. Przyswojenie w pełni całego materiału wymaga rozwiązywania wielu ćwiczeń i zadań. Tylko systematyczne powtarzanie da pewność, że temat zostanie dobrze zrozumiany!

Nad zadaniami trzeba posiedzieć a Dzieci często mają tendencję do niedbałego robienia zadań. W przypadku matematyki jeśli nie przyłożą się do pracy, nie uzyskają zadowalających efektów. Przypilnujmy więc, by przykładały się do odrabiania lekcji. Pamiętając, że nauka ma być inspirująca.

Gdy brakuje motywacji
A co możemy zrobić, jeśli okaże się, że to nie tylko umiejętności dziecka stanowią problem, ale jego zdaniem zagadnienia matematyczne nie mają zastosowania w codziennym życiu? Rozwiązywanie kolejnych zadań wydaje się wtedy stratą czasu. Powinniśmy udowodnić dziecku, że to nieprawda - pokazując matematykę od ciekawej, praktycznej strony, aby zmotywować je do pracy. Takie kreatywne nauczanie (na przykład tłumaczenie, dlaczego dzięki precyzyjnie wyliczonym proporcjom nie runie most łączący dwa odległe brzegi) rozwija naturalną ciekawość świata.

Katarzyna Borek

Katarzyna Borek

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.