kub

Kończy się remont torów na trasie Skierniewice-Warszawa

Kończy się remont torów na trasie Skierniewice-Warszawa Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
kub

W tym roku zakończy się modernizacja trasy kolejowej między Warszawą a Skierniewicami. Czas podróży ze stolicy m.in. do Łodzi wyraźnie się skróci. Zdaniem kolei inwestycja podwyższy także poziom bezpieczeństwa – powstają nowe przejścia podziemne dla pieszych, wiadukty i tunele drogowe.

Z informacji Macieja Dutkiewicza, rzecznika PKP Polskie Linie Kolejowe S.A:

W Pruszkowie i w Grodzisku Mazowieckim PLK przedłużają podziemne przejścia dla pieszych i dostosowuje je do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Nowe tunele połączą oddzielone torami dzielnice. W Grodzisku ułatwią dojście do ulic Żydowskiej i towarowej. Na peronach rozpoczęły się już prace wykończeniowe – montaż zadaszeń oraz przygotowanie do instalacji wind.

Natomiast w Pruszkowie, dzięki nowemu obiektowi, mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przechodzić do dzielnicy Żbików po drugiej stronie torowiska. Nowe tunele dla mieszkańców i podróżnych, przystosowane m.in. do potrzeb niepełnosprawnych, zyska także Jaktorów i Żyrardów.

Na modernizacji linii kolejowej skorzystają także kierowcy.
Wykonawca pracujący dla PLK buduje wiadukty drogowe w Jaktorowie i Chylicach. Nowe obiekty usprawnią ruch w mieście oraz pozwolą na bezpieczne i bezkolizyjne przekraczanie torów. Również w Grodzisku Mazowieckim trwają prace nad budową dwupoziomowego skrzyżowania. Powstaje tam tunel drogowy pod torami, który usprawni ruch aut w zachodniej części miasta. Ukończona jest już betonowa konstrukcja obiektu. Obecnie trwają prace związane z wybieraniem ziemi.

Od grudnia 2014 roku, kierowcy korzystają już z nowego wiaduktu drogowego w Rogowie.
Bezkolizyjne skrzyżowanie, które powstało w ramach modernizacji linii kolejowej Warszawa – Łódź, umożliwiło kierowcom płynną jazdę oraz podwyższyło poziom bezpieczeństwa. Samochody szybciej docierają teraz z Łodzi do Rawy Mazowieckiej czy Skierniewic, a pociągi ze stolicy do Łodzi.

Poziom bezpieczeństwa podnosi również modernizacja wszystkich przejazdów kolejowych. Są one wyposażane w nowe urządzenia zabezpieczające – rogatki i światła ostrzegawcze, a także w monitoring. Zarządzanie ruchem pociągów usprawniła ponadto modernizacja wszystkich urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

kub

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.