W tym roku zakończy się modernizacja trasy kolejowej między Warszawą a Skierniewicami. Czas podróży ze stolicy m.in. do Łodzi wyraźnie się skróci. Zdaniem kolei inwestycja podwyższy także poziom bezpieczeństwa – powstają nowe przejścia podziemne dla pieszych, wiadukty i tunele drogowe.
Z informacji Macieja Dutkiewicza, rzecznika PKP Polskie Linie Kolejowe S.A:
W Pruszkowie i w Grodzisku Mazowieckim PLK przedłużają podziemne przejścia dla pieszych i dostosowuje je do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Nowe tunele połączą oddzielone torami dzielnice. W Grodzisku ułatwią dojście do ulic Żydowskiej i towarowej. Na peronach rozpoczęły się już prace wykończeniowe – montaż zadaszeń oraz przygotowanie do instalacji wind.
Natomiast w Pruszkowie, dzięki nowemu obiektowi, mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przechodzić do dzielnicy Żbików po drugiej stronie torowiska. Nowe tunele dla mieszkańców i podróżnych, przystosowane m.in. do potrzeb niepełnosprawnych, zyska także Jaktorów i Żyrardów.
Na modernizacji linii kolejowej skorzystają także kierowcy. Wykonawca pracujący dla PLK buduje wiadukty drogowe w Jaktorowie i Chylicach. Nowe obiekty usprawnią ruch w mieście oraz pozwolą na bezpieczne i bezkolizyjne przekraczanie torów. Również w Grodzisku Mazowieckim trwają prace nad budową dwupoziomowego skrzyżowania. Powstaje tam tunel drogowy pod torami, który usprawni ruch aut w zachodniej części miasta. Ukończona jest już betonowa konstrukcja obiektu. Obecnie trwają prace związane z wybieraniem ziemi.
Od grudnia 2014 roku, kierowcy korzystają już z nowego wiaduktu drogowego w Rogowie. Bezkolizyjne skrzyżowanie, które powstało w ramach modernizacji linii kolejowej Warszawa – Łódź, umożliwiło kierowcom płynną jazdę oraz podwyższyło poziom bezpieczeństwa. Samochody szybciej docierają teraz z Łodzi do Rawy Mazowieckiej czy Skierniewic, a pociągi ze stolicy do Łodzi.
Poziom bezpieczeństwa podnosi również modernizacja wszystkich przejazdów kolejowych. Są one wyposażane w nowe urządzenia zabezpieczające – rogatki i światła ostrzegawcze, a także w monitoring. Zarządzanie ruchem pociągów usprawniła ponadto modernizacja wszystkich urządzeń sterowania ruchem kolejowym.