Rafał Klepczarek

Mieszkańcy Przedmieścia wnioskują do burmistrza Łowicza o budowę obwodnicy dla tirów

Magdalena Kłosińska, szefowa samorządu osiedlowego Przedmieście w Łowiczu Fot. Rafał Klepczarek Magdalena Kłosińska, szefowa samorządu osiedlowego Przedmieście w Łowiczu
Rafał Klepczarek

Mieszkańcy Przedmieście domagają się od burmistrza Krzysztofa Kalińskiego podjęcia „pilnych działań związanych z budową obwodnicy”. Chodzi o powstanie drogi, którą tiry rozbudowywanej firmy Agros Nova będą mogły przejechać z ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego do ronda na trasie krajowej Łowicz-Łódź.

Na biurko włodarza miasta trafiło pismo, w którym przedstawiciele Zarządu Osiedlowego Przedmieście w imieniu mieszkańców tej części Łowicza wyrażają zaniepokojenie z powodu informacji mówiących o tym, że po planowanej rozbudowie zakładu przetwórstwa owoców i warzyw, będzie do niego przyjeżdżać dziennie około 70 tirów.

- Brak budowy wschodniej obwodnicy miasta przyczyni się do rozjeżdżenia miejskich dróg przez samochody ciężarowe, które będą obsługiwać Agros Nova - uważa Małgorzata Kłosińska, szefowa samorządu osiedlowego Przedmieście.

Zwiększenie liczby tirów związane jest z planami inwestycyjnymi Maspeksu Wadowice, który w wakacje nabył łowicki zakład spółki Agros Nova. Nowy właściciel planuje budowę bardziej wydajnej przetwórni oraz ogromnego magazynu o wysokości 35 metrów. Rada Miejska, w skład której wchodzi dwóch pracowników Agros Nova, przychylnie podeszła do tych planów. - Już teraz ciężko jest nam wytrzymać, a jak będziemy żyć, gdy do Agros Nova będzie przyjeżdżać więcej ciężarówek? - pyta mieszkanka ul. Powstańców 1863 roku. - Gdy tir jedzie naszą ulicą z dużą prędkością, to studzienki kanalizacyjne wydają taki huk, że w domu rysuje się podłoga.

Burmistrz Kaliński uspokaja, że ul. Kaliska i ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego są przygotowane na deklarowane przez Maspex 70 tirów dzienne. Nowa obwodnica jest też częścią dalekosiężnych planów inwestycyjnych ratusza.

Szacunkowy koszt powstania ciągu komunikacyjnego, łączącego ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego z rondem na trasie Łowicz-Łódź, to grubo ponad 10 mln zł. Mieszkańcy Przedmieścia zdają sobie sprawę z ogromu kosztów tej inwestycji i postulują, aby większość funduszy wyłożył na nią Maspex Wadowice.

- Rozumiemy potrzebę budowy obwodnicy Łowicza, ponieważ obecnie każde większe miasto potrzebuje takich rozwiązań - mówi Jarosław Samsel, wiceprezes Maspeksu. - Ta inwestycja z pewnością będzie służyć w głównej mierze mieszkańcom Łowicza, jak i przedstawicielom firm posiadających w tym mieście swoje zakłady. Dla nas ten projekt i temat jest nowy. Nigdy wcześniej nie uczestniczyliśmy w inicjatywach tego typu, dlatego trudno też nam w tym zakresie i na tym etapie cokolwiek deklarować.

Rafał Klepczarek

Rafał Klepczarek

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.