Modernizacja stacji kolejowej Łowicz Główny i budowa wiaduktu drogowego [Zdjęcia]
Wielu łowiczan przechodząc, czy też przejeżdżając ulicą 3 Maja z zainteresowaniem spogląda na postępujące prace związane z przebudową stacji Łowicz Główny oraz budową wiaduktu drogowego.
W ramach modernizacji sieci kolejowej na trasie E20 Warszawa – Poznań powstaje wiadukt nad niebezpiecznym i „wiecznie” zamkniętym przejazdem kolejowym na ul. 3 Maja. Będzie to 400-metrowa konstrukcja składająca się z dwupasmowej jezdni.
Po jej lewej stronie, jadąc od strony centrum Łowicza, znajdzie się chodnik dla pieszych, a po prawej ścieżka rowerowa. Koszt budowy szacowany jest na ponad 23 mln zł, z których 25 proc. wyłoży ratusz. Budowana obecnie rampa jest częścią ciągu pieszo-rowerowego, który będzie prowadził na wiadukt.
Rozebraną kładkę dla pieszych przy dworcu PKP Łowicz Główny zastąpią natomiast podziemne przejścia pod peronami. Te ostatnie zostaną podwyższone oraz wzbogacone między innymi o nowe wiaty, ławki i system wizualnej informacji dla podróżnych. Obecnie trwa montaż wiaty nad przebudowywanym peronem nr 1. Widać już także nowy budynek lokalnego centrum sterowania.
Kolejowa inwestycja poprawi także komfort pasażerów korzystających m. in. z przystanku w Mysłakowie w gminie Nieborów , gdzie budowany jest nowy peron.
Z kolei na 14-kilometrowym szlaku Jackowice – Żychlin ukończono prace w jednym z torów. Na finiszu są także roboty na jednym torze na odcinku Bednary – Łowicz.
Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów między Warszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli na przejazd większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalny i międzyregionalny. Przebudowa układów stacji, zapewni także sprawną obsługę dłuższych pociągów towarowych i lepsze warunki dla przewozów cargo.