Niebezpieczny przejazd na torze łukowskim będzie modernizowany

Czytaj dalej
Fot. Sławomir Burzyński
Sławomir Burzyński

Niebezpieczny przejazd na torze łukowskim będzie modernizowany

Sławomir Burzyński

Kierowcy korzystający z niestrzeżonego przejazdu kolejowego, na torze łukowskim, na granicy Miedniewic i skierniewickiego osiedla Rawka narzekają na brak jego oświetlenia i złą widoczność.

– Było tu kilka wypadków. Niedawno wieczorem jechałam z mężem i w ostatniej chwili zahamował, bo nadjeżdżał pociąg bez świateł i nie było go widać, nie dawał też żadnych sygnałów. Byłoby już po nas, teraz byśmy nie rozmawiali – mówi Henryka Kucińska z osiedla Rawka.

Kobieta dodaje, że problem niebezpiecznego przejazdu w Miedniewicach był wielokrotnie zgłaszany nie tylko do kolei, ale też do władz miasta i przypomina ostatnie spotkania przedwyborcze, na których również informowano o tym kandydatów.

– Wiedział to i prezydent Trębski, i pan Chęcielewski, ale tłumaczyli, że nic nie mogą, bo to teren kolejowy i żadnego odzewu nie było – według kobiety oświetlenie tego przejazdy nie powinno być problemem, nawet dla miasta, ponieważ od strony osiedla Rawka niedaleko już jest słup oświetleniowy. – Jaki problem, żeby przeciągnąć przewód i jeszcze jeden słup postawić przy przejeździe?

Z oświetleniem w tej peryferyjnej części miasta jest jednak problem. Jak się dowiedzieliśmy w PKP PLK, zarządca kolei nie jest zobowiązany do oświetlenia przejazdów kolejowych kategorii C i D, chociaż wiele z nich, dla poprawy bezpieczeństwa, ma zamontowane oświetlenie.

Co z należącym do kategorii D przejazdem na granicy osiedla Rawka i Miedniewic?

– Przejazd ten zostanie w tym roku zmodernizowany w ramach projektu „Poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami”. Zostanie na nim zamontowana m. in. sygnalizacja świetlna, co pozwoli na podniesienie jego kategorii bezpieczeństwa do kategorii C. Do Polskich Linii Kolejowych dotarły również pytania o możliwość oświetlenia tego przejazdu. Zasadność takiego rozwiązania jest w tej chwili analizowana przez zespół projektowy – informuje Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Sławomir Burzyński

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.