Pociągiem z Łowicza do Skierniewic 160 km/h
PKP Polskie Linie Kolejowe przymierzają się do kolejnej dużej inwestycji w powiecie łowickim. Dzięki niej pociągi osobowe między Łowiczem a Skierniewicami będą poruszały się z prędkością 160 kilometrów na godzinę. Obecnie jeżdżą one z prędkością o 100 km/h niższą.
- W ciągu kilku dni ogłoszony zostanie przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej robót budowlanych na szlaku Bełchów - Łowicz Główny w ramach zadania pod nazwą „Prace na linii kolejowej C-E 20 na odcinku Łowicz Główny - Skierniewice” - informuje Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego warszawskiej centrali PKP PLK. - Otwarcie ofert przewidujemy na połowę września.
PKP PLK chce w przyszłym roku zmodernizować pięciokilometrowy odcinek sieci kolejowej od Bełchowa do Łowicza. Rewitalizacja odcinka linii nr 11 pozwoli m. in. skrócić o kilka minut podróż z Łowicza do Skierniewic, trwającą obecnie około pół godziny. Nie tylko osobowe składy kolejowe będą jeździły szybciej. Realizacja projektu szacowanego na około 35 mln zł netto ma także sprawić, że pociągi towarowe będą mknęły z prędkością sięgającą 120 kilometrów na godzinę.
Planowane prace obejmą m. in. wymianę nawierzchni torowej, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz odnowienie mostów, wiaduktów i przepustów. Remont pięciokilometrowego odcinka będzie wiązał się z czasowym zamknięciem torów łączących Łowicz ze Skierniewicami. Wstępnie zakłada się, że pociągi towarowe będą korzystać z jednego toru, gdy modernizowany będzie drugi, a dla pasażerów PKP PLK zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza.
Modernizacja już trwa
Na zlecenie kolei spółka Trakcja PRKiL modernizuje perony na stacji Łowicz Główny. Podziemne przejścia zastąpią napowietrzną kładkę dla pieszych. Jest to część kolejowej inwestyji na linii E 20 między Sochaczewem a Żychlinem.
Za 428 milionów złotych netto do końca października 2020 roku Trakcja PRKiL odnowi nie tylko ponad 50 kilometrów torowiska, ale także wybuduje oczekiwany przez zmotoryzowanych łowiczan wiadukt drogowy.
Obecnie w Łowiczu rozbierany jest peron i nastawnia, która zostanie zastąpiona nowoczesnym lokalnym centrum sterowania. Demontowane są również stare urządzenia sterowania ruchem.
Rafał Klepczarek