Rower za kupony z "ITS"!

Czytaj dalej
Fot. Sławomir Burzyński
Sławomir Burzyński

Rower za kupony z "ITS"!

Sławomir Burzyński

Rower zdobędzie ten, kto zbierze największą liczbę kuponów drukowanych w „ITS”. Liczy się tylko to, kto przyniesie ich do redakcji najwięcej.

Jak zdobyć rower wartości 2 tys. złotych

Nowiutki rower wartości 2 tysięcy złotych jest do wygrania w naszym konkursie „Wygraj rower z ITS”. Kuponu drukujemy do 2 czerwca, czyli ostatni będzie w „ITS” za tydzień. Przypominamy, że nasz konkurs nie polega na wylosowaniu zwycięzcy. Rower zdobędzie osoba, która zbierze najwięcej kuponów, czyli liczy się ich ilość.

Należy je przynieść do naszej redakcji przy ul. Batorego 21 w Skierniewicach na bieżąco lub od razu cały komplet - w terminie do poniedziałku, 5 czerwca do godziny 15. Kupony powielane jakąkolwiek techniką nie są ważne, liczą się tylko oryginalne wycięte z tygodnika „ITS”.

Zwycięzcę ogłosimy na łamach tygodnika w piątek, 9 czerwca, a w niedzielę 11 czerwca, podczas Rodzinnego Rajdu Rowerowego, Wojciech Foks wręczy laureatowi wymarzony rower.

Regulamin konkursu „Wygraj rower z ITS” jest dostępny w siedzibie redakcji przy ulicy Batorego 21 w Skierniewicach oraz naszemiasto.pl.

Dobry i regularny serwis to podstawa

Jak już pisaliśmy, wybór roweru zależy przede wszystkim od jego przeznaczenia oraz wzrostu użytkownika, ale jak podkreśla Wojciech Foks, właściciel sklepów rowerowych Bike & Snow Shops w Skierniewicach, nie powinno się schodzić poniżej pewnej sumy, z jaką zawitamy do sklepu z rowerami. Powinniśmy wydać nie mniej niż 2 tysiące, żeby potem nie żałować.

W większości domów jakiś rower już jednak jest i tu kolejna bardzo ważna uwaga - o rower należy dbać. Oznacza to nie tylko czyszczenie ramy gałgankiem, ale przede wszystkim o jego sprawność techniczną. A o to najlepiej zadba specjalistyczny serwis.

- Chodzi o przeglądy regulacyjne, które najlepiej wykonywać każdego roku. Nasz mechanik sprawdza wtedy każdą śrubę, stan ogumienia, amortyzatorów, hamulców, linek i pancerzy, oświetlenie, reguluje przerzutki i hamulce. Kosztuje to w przypadku roweru miejskiego 50 złotych, a za rower z dwoma przerzutkami i amortyzatorem 80 złotych - wyjaśnia Wojciech Foks.

Przegląd całkowity - polegający na rozkręceniu roweru na części łącznie z piastami kół, ich sprawdzenie, nasmarowanie, ewentualnie wymianie linek i pancerzy na nowe oraz złożeniu i wyregulowaniu - to koszt od 120 do 160 zł.

Łańcuch ma być suchy

Sprawdzony i wyregulowany rower pozwoli cieszyć się przyjemnością wynikającą z jazdy i nie martwić o awarie. Wystarczy potem na bieżąco dbać o smarowanie łańcucha - ale bez przesady, bo podstawowa zasada brzmi: napęd ma być czysty i suchy. Czyli nie nakładamy na łańcuch towotu, lecz dozujemy po kropelce na każde ogniwo łańcucha specjalistyczny olej rowerowy lub nawet popularny olej do pił łańcuchowych. Potem koniecznie wycieramy łańcuch do sucha - we wnętrzu ogniw smar zostanie, i o to chodzi.

Sławomir Burzyński

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.