Ruszyła budowa wiaduktu. Uwaga! będą objazdy...

Czytaj dalej
Wojciech Kubik

Ruszyła budowa wiaduktu. Uwaga! będą objazdy...

Wojciech Kubik

Zaczęły się pierwsze prace przy największej skierniewickiej inwestycji ostatnich lat, a mianowicie przy budowie wiaduktu nad torami w ciągu ulic Piłsudskiego i Zwierzynieckiej. Już niedługo wiele zmieni się dla pieszych i kierowców.

Ponad 100 pociągów dziennie przejeżdża linią kolejową w Skierniewicach i nic też dziwnego, że od lat kierowcy, udający się na osiedle Makowska czy w kierunku Makowa, potwornie narzekali. Bywały sytuacje, że na przejeździe trzeba było stać po kilkanaście minut. Niedługo ma się to zmienić za sprawą nowego wiaduktu, którego budowa ruszyła w ubiegłym tygodniu.

Zaraz po ustąpieniu największych mrozów, na placu budowy pojawiły się pierwsze ekipy i zabrano się do pracy. Na pierwszy ogień poszły dwa budynki mieszkalne, położone tuż przy torach kolejowych. Budowlańcy rozpoczęli również wycinkę krzaków i likwidowanie ogrodzeń okolicznych posesji, między innymi skierniewickiego sanepidu.

W dalszej kolejności pod topór pójdą wielkie drzewa, rosnące po prawej stronie, a także szpaler tuj przy siedzibie sanepidu.

- Na całym odcinku mogą wystąpić utrudnienia związane z rozpoczynającą się inwestycją. Prosimy o uważną jazdę, stosowanie się do tymczasowego oznakowania i zachowanie szczególnej ostrożności - informuje Zbigniew Zagawa, naczelnik Wydziału Dróg i Komunikacji Urzędu Miasta Skierniewice.

To jednak dopiero początek utrudnień. Za kilkanaście dni wykonawca całkowicie zamknie przejazd przez tory i wprowadzone zostaną objazdy, o których urząd miasta zamierza poinformować w najbliższych dniach.

Pierwotnie planowano, że ruch samochodów osobowych możliwy będzie między innymi ulicą Kościuszki, a także Waryńskiego. Mieszkańcy podskierniewickich gmin udostępnioną mieli mieć trasę przez Krężce i Dąbrowice. Jak będzie w praktyce, dowiemy się już wkrótce.

Budowa wiaduktu to nie tylko przeprawa przez tory o długości 150 metrów (całość dróg głównych i wiaduktu to około 1,2 km), ale także infrastruktura poboczna, w tym blisko 1 kilometr tzw. dróg serwisowych oraz prawie 2 kilometry chodników i ścieżki pieszo-rowerowej. Przebudowane będą także sieci kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe i oświetleniowe. Powstaną też 2 kilometry chodników i ścieżek rowerowych, a całość spinać będą aż 3 ronda. Całość kosztować ma niewiele ponad 37 milionów złotych. Pierwotnie szacowano zaś, że inwestycje będzie mogła kosztować aż 70 milionów.

Wojciech Kubik

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.