Tunel pod torami i budynek dla Pelikana Łowicz nadal w grze
Władze miasta nie poddają się w sprawie dwóch dużych inwestycji, których realizacja stanęła pod znakiem zapytania po ostatniej sesji Rada Miejskiej w Łowiczu.
Burmistrz Krzysztof Kaliński po gruntownej przebudowie przez opozycję planu finansowego i inwestycyjnego miasta informował, że będzie musiał unieważnić przetarg na budowę budynku zaplecza miejskiego stadionu, z którego korzysta klub piłkarski Pelikan Łowicz.
Włodarz miasta twierdził również, że konsekwencją zdjęcia z wieloletniej prognozy finansowej tunelu drogowego w ulicy Mostowej będzie zerwanie porozumienia z PKP PLK, które chcą dołożyć 6 mln zł do inwestycji szacownej na 26 mln zł.
Na razie jednak władze Łowicza wstrzymują się z unieważnieniem przetargu na budowę nowego zaplecza dla KS Pelikana Łowicz. Na rękę poszedł im właściciel firmy Terbud, która złożyła najtańszą ofertę na realizację tej inwestycji, wydłużając z 1 do 3 miesięcy termin, w którym ratusz jest zobligowany do podjęcia decyzji, czy podpisuje z nim umowę, czy też unieważnia przetarg.
Działania miejskich urzędników wiążą się z tym, że żaden z radnych kategorycznie nie odrzucił potrzeby realizacji tej inwestycji, a „jedynie” obcięto na nią fundusze. Terbud deklaruje, że wykona prace zlecone przez miasto w ciągu 2 lat za blisko 3,7 mln zł. Opozycja dokonując przemeblowania budżetu w tym roku zostawiła na tę inwestycję 1.050.000 zł (potrzeba 1,5 mln zł), ale wśród radnych pojawiły się pomysły, aby inwestycję wesprzeć dodatkowymi funduszami. Zapewne radni będą mieli okazję to zrobić podczas najbliższej styczniowej sesji RM w Łowiczu. Jeżeli chodzi o budowę tunelu drogowego, to miasto planuje nakłonić PKP PLK do aneksowania umowy, za sprawą której podziemna przeprawa drogowa pod torami mogłaby powstać w 2023 roku.
Opozycja co prawda zdjęła tę inwestycję z planów miasta na najbliższe lata, ale pozostawiła 300 tys. zł na wykonanie projektu tunelu drogowego, a na to właśnie w tym roku ratusz umówił się z koleją. Czas więc pokaże, czy uda się zrealizować obie inwestycje we wcześniej wyznaczonych terminach.