W planie metamorfoza dla ulicy Rawskiej

Czytaj dalej
Fot. Sławomir Burzyński
Sławomir Burzyński

W planie metamorfoza dla ulicy Rawskiej

Sławomir Burzyński

Nowa nawierzchnia jezdni i chodników, lampy oświetleniowe w starym stylu, więcej miejsc parkingowych - taka będzie ul. Rawska.

W ramach poprawy estetyki centrum Skierniewic oraz przystosowania go do ruchu rowerowego szykuje się przebudowa ulicy Rawskiej, na odcinku od Rynku do skrzyżowania w aleją Niepodległości. Prawdopodobnie jeszcze w maju miasto zleci wykonanie projektu przebudowy, a sama inwestycja przewidziana jest na rok przyszły.

- Na razie jest to bardzo wstępny etap - zastrzega Dariusz Boguszewski, naczelnik biura planowania przestrzennego w skierniewickim ratuszu. - Chcielibyśmy potraktować ulicę Rawską oraz przyległe jako strefę ograniczenia prędkości do 30 kilometrów - dodaje.

Przymiarki są takie, że przebudowany odcinek ulicy Rawskiej otrzyma zupełnie nowe chodniki, nową nawierzchnię jezdni, nowe oświetlenie oraz elementy małej architektury i zieleni. Charakter ulicy ma być zbliżony do tego w Rynku, ale bez mało lubianej przez pieszych granitowej kostki na chodnikach.

- Zakładam, że jezdnia będzie asfaltowa, natomiast chodniki albo z granitowych płyt, albo, co bardziej realne, z bezfazowej kostki. Trzeba też będzie przebudować linie energetyczne i przyłącza, żeby usunąć obecnie stojące betonowe słupy i na ich miejsce postawić latarnie jak w Rynku. Jezdnia ulicy ulegnie zwężeniu do szerokości około 5,5 metra, teraz jest to różnie, natomiast chodnik powinien mieć około 2 metrów szerokości - wyjaśnia naczelnik.

Szykuje się mała rewolucja jeśli chodzi o ruch kołowy: samochodów oraz rowerów. Na razie koncepcje są dwie. Pierwsza to wydzielenie na jezdni oddzielnego pasa dla rowerzystów, ale to spowoduje radykalne zmniejszenie planowanych miejsc postojowych dla samochodów. Również Dariusz Boguszewski ma wątpliwości.

- Nie wierzę, żeby nie parkowano na ścieżce rowerowej. Znam dziesiątki miast, gdzie kierowcy tak się nie zatrzymują, ale w Skierniewicach to się kompletnie nie udaje - uważa naczelnik.

Druga koncepcja jest taka, żeby nie wydzielać drogi dla rowerzystów, co pozwoli na zbudowanie wzdłuż ulicy znacznej ilości miejsc postojowych, wyłożonych granitową kostką. a ą

A jak to widzą nasi czytelnicy? Zapraszamy do dyskusji na naszym profilu: TygodnikITS

Sławomir Burzyński

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.