Władze Łowicza podpisały umowę z PKP PLK dotyczącą budowy tunelu. Ma powstać za 4 lata [ZDJĘCIA]

Czytaj dalej
Fot. UM Łowicz
Rafał Klepczarek

Władze Łowicza podpisały umowę z PKP PLK dotyczącą budowy tunelu. Ma powstać za 4 lata [ZDJĘCIA]

Rafał Klepczarek

Władze Łowicza podpisały w Warszawie umowę z przedstawicielami PKP Polskie Linie Kolejowe dotyczącą budowy tunelu drogowego pod torami linii E20 w ciągu ul. Mostowej i Armii Krajowej.

Inwestycja szacowana na ponad 26 mln zł ma zostać wykonana w latach 2019-23 wspólnie z PKP PLK. Miasto wyłoży na nią 20 mln zł, a kolej ponad 6 mln zł.

Poza kilkunastometrowym tunelem drogowym, w którym znajdzie się nie tylko dwupasmowa jezdnia, ale także ścieżka pieszo-rowerowa, inwestycja ta obejmie budowę ronda.

Powstanie ono w miejscu zieleńca, który rozwidla ul. Mostową i Blich. Początkowo miasto przymierzało się do budowy ronda także po drugiej stronie tunelu. Ostatecznie jednak zrezygnowano z tego pomysłu i w ulicę Nadburzańską od centrum miasta będzie się wjeżdżało bezpośrednio z tunelu, ale drogą wiodącą wokół budynku, w którym znajduje się biuro podatkowe.

- Na rok 2019 i 2020 zaplanowano prowadzenie prac projektowych – informuje Grzegorz Pełka, naczelnik wydziału miejskich inwestycji. - Fizycznie prace mają być wykonywane w latach 2022-23.

Ratusz planuje ubiegać się o pieniądze na wkład własny z funduszy zewnętrznych.

Opis tunelu

Tunel i układ drogowy o podstawowych parametrach :

•Długość ( szerokość pod 2 torami) około 12,5 m
•Szerokość tunelu - 12,75 m z 2 pasami ruchu po 3,50 m i opaskami na zachowanie skrajni drogowej po 75 cm każda, wraz ze ścieżką pieszo-rowerową szerokości 4,0 m,
•Skrajnia drogi w tunelu min 4,25 m dla samochodów, dla rowerów i pieszych min 2,50 m.
•Rondo od strony południowej o średnicy 17,0 m
•Połączenie z istniejącym układem dróg miejskich, z fragmentem nowego przebiegu ul. Nadbzurzańskiej
•Kanalizacja deszczowa jedna dla odwodnienia ulic Armii Krajowej
i ul. Chełmońskiego wraz z przejęciem wód ze sporej części os. Korabka a także część torowiska, obecnie wprowadzona do kanału PKP, druga do odwodnienia tunelu i ronda, przepompownią wód deszczowych, działającą tylko w przypadku podniesienia poziomu Bzury powyżej stanów alarmowych (powodzi).
•Oświetlenie uliczne i tunelu siecią kablową – nowy układ.
•Kolizje z infrastrukturą – generalnie występuje kolizja z siecią wodociągową, kanalizacji sanitarnej, gazową, siecią energetyczną i oświetlenia ulicznego, telekomunikacyjną.
Według opracowanej koncepcji, koszty całego tunelu wraz z połączeniem z systemem dróg miejskich wyniosą około 26.150.000 zł brutto w tym koszty:
•Miasta Łowicza i partnerów 20 000 000 zł
•Koszty PKP PLK 6 150 000 zł.

Rafał Klepczarek

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.